Hemoglobin A1c

A1c fogyni

Tartalom

    Azt azonban eddig nem vizsgálták, hogy pontosan mely típusú edzés a leghatékonyabb.

    a1c fogyni

    Volt, aki az ajánlotta, mások az úgynevezett rezisztenciaedzést preferálták. Egy amerikai egyetemi kutatás kiderítette, hogy a két edzésforma kombinációjának mérhetően jobb hatása van a cukorbetegségre, mint a külön-külön végzett mozgásformának.

    a1c fogyni

    A kutatásokba ülő életmódot folytató cukorbeteget vontak be, és a hemoglobin A1c szintjüket mérték izomfejlesztő- rezisztencia -edzés, aerob mozgás és a kettő kombinációjának hatására. A kísérlet A résztvevők 63 százaléka nő, átlagéletkoruk a1c fogyni év volt, átlagosan 7 éve cukorbetegek.

    a1c fogyni

    Egy 9 hónapos program folyamán an csak izomfejlesztést, en aerob edzést folytattak, an a kombinált program részesei voltak - míg 42 személy alkotta a nem mozgó kontrollcsoportot. A kizárólag rezisztenciaedzést izomfejlesztést végző személyeknek 0,16 százalékkal csökkent a hemoglobin A1c szintjük, az aerob edzésben részt vevőknek 0,24 százalékkal, míg a kombinált edzésformával 0.

    Végeredményben a kombinált edzésen részt vevők oxigénfelhasználó-képessége nőtt a legnagyobb mértékben. Minden esetben csökkent a derék kerülete, fogyásban a legtöbbet ugyancsak a kombinált edzésmunkát végzők fogytak.

    a1c fogyni

    Nem csak a hemoglobin A1c-szint csökkent a rendszeresen edzőknél, hanem kevesebb gyógyszerre is volt szükségük, fogytak és a közérzetük is javult. Minden tekintetben előnyökkel járt az és az aerob edzés is, de a leghatékonyabbnak mégis a kettő ötvözése bizonyult.